IPG: inkomen stijgt, winst daalt

Het inkomen van Interpublic (IPG) steeg in 2013 met 2,4 procent naar 7,1 miljard dollar (5,2 miljard euro). De nettowinst daalde wel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Amerikaanse holding van reclame- en mediabureaus zag het organische inkomen ook stijgen: met 2,8 procent. De nettowinst daalde ten opzichte van een jaar eerder met 40,4 procent. IPG kwam in 2013 uit op 259,2 miljoen (189 miljoen euro). In 2012 was het 435,1 miljoen dollar (317 miljoen euro).

Ook in het vierde kwartaal daalde de winst flink: van 316,2 miljoen dollar (230 miljoen euro) in hetzelfde kwartaal van 2012 naar 193,1 miljoen dollar (140 miljoen euro).

Ceo Michael Roth wijdt de winstdaling aan de zwakke prestaties in Europa. ‘Onze Europese resultaten zijn minder dan we verwacht hadden. We hebben daarom in het vierde kwartaal strategische kostenreducties doorgevoerd. Uiteindelijk verwacht ik dat de kracht van onze bureaus en ons concurrentievermogen op new business in 2014 hun vruchten gaan afwerpen. IPG zal naar verwachting 3 à 4 procent organische inkomensgroei bereiken en meer dan 10 procent betere operationele winst.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie