Nieuw dit jaar is dat de Effie Awards naast de Gouden, Zilveren en Bronzen Effies de LEFfie introduceert. Naast de introductie van de LEFfie voert de Effie Awards een wijziging door van de campagnelooptijd binnen de categorieën Gedragscampagnes Kort en Gedragscampagnes Lang.
Om innovatie in de reclamewereld te belonen, introduceerde de Effie Awards vorig jaar de Effie Titanium. Op basis van de evaluatie is besloten om deze prijs niet meer uit te rijken. Daarom wordt dit jaar de LEFfie geïntroduceerd, een onafhankelijke prijs die losstaat van de Gouden, Zilveren en Bronzen Effies. Het is een aanmoedigingsprijs voor vernieuwing, met zijn eigen criteria.
De Effie Organisatie wil bureaus die het reclamevak vooruithelpen door te ontdekken en experimenteren belonen met deze nieuwe innovatieprijs. De hoofdjury beslist welke case in aanmerking komt voor de LEFfie en zal vooral kijken naar vooruitgang in het vakgebied, een duidelijke rol van innovatie en gebruik van nieuwe technologieën.
Gedragscampagnes
Vorig jaar is de categorie Gedragscampagnes in tweeën gesplitst, om campagnes met langetermijneffecten van kortlopende campagnes te scheiden. Het is gebleken dat deze splitsing tot twee onevenredige categorieën leidde qua inzendingen. De looptijd van de categorie Gedragscampagnes Kort is daarom aangepast naar maximaal 4 maanden. In de categorie Gedragscampagnes Lang moeten de campagnes een looptijd hebben van langer dan 4 maanden.
Inschrijven
Vanaf vandaag is de inschrijving voor de Effie Awards geopend. De cases dienen uiterlijk 8 september bij de Effie Organisatie binnen te zijn. Er zijn drie deadlines en hoe eerder de case wordt ingezonden, hoe voordeliger.
De uitreiking van de Effie Awards is op 31 oktober in het Concertgebouw in Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!