Innovatie in communicatie, teveel blijft nog onbesproken

Het communicatievak staat niet bepaald stil, het innoveert, communicatie is van de mensen en de meeste mensen hunkeren naar nog meer contact. Tienduizenden mensen in dit vakgebied zijn met communicatie bezig en velen daarvan trachten zich regelmatig opnieuw uit te vinden simpelweg omdat het in hun genen zit of omdat hun communicatieding.... uitgewerkt is of technisch ingehaald is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo bestaan er al talloze innovatieprijzen in Nederland, ook al omdat veel deelterreinen van marketing én communicatie of de brancheorganisaties innovatie meenemen in hun jaarlijkse award events.
Het gevolg is vrijwel altijd dat innovatie onderdompelt in het geweld van de festivals. En dat terwijl innovatie, dus ook in communicatie, absoluut zijn eigen podium verdient.

Playstation live in busstation

De essentie van een dergelijk podium is dat innovatie in de communicatiesector volledig de ruimte krijgt om zich te tonen. De beste innovaties komen dan boven en sporen daardoor aan om (meer) te innoveren.
Want innoveren is leuk om te doen, het verbindt de creatieve geesten en brengt ook in veel gevallen prettige omzet of realiseert een mooi maatschappelijk doel.
Ook zien we steeds meer innovaties voortkomen uit co-creation en crowdsourcing processen zoals het unieke ’one billion minds human innovation network’.

De Van Speijk Innovatie Arena en Prijs hebben sinds dit jaar hun ’honk’ gevonden bij MarCom en Adformatie die daarmee innovatie in de sector omarmen.
Er is dit jaar een innovatieplein met innovatieve aanbieders, live pitches van de 15 beste innovators in de theaters, een grande finale voor de Van Speijk Innovatie Prijs. Dit alles gelardeerd met lezingen over innovatie in ons vakgebied.

Innovatie bij Van Speijk kan breed uitpakken, het kunnen totaal nieuwe vormen van communicatie zijn zoals destijds de telex, SMS en recenter Twitter en Facebook dat zijn, maar ook technische processen voor de grafische industrie, nieuwe vormen van media, werkelijk unieke app’s of misschien wel innovatie in of van braille.
Het kan dicht tegen marketingcommunicatie aan zitten, maar ook daar ver vandaan zitten. Of communicatie en commercie samenbrengen zoals de Amsterdamse startup Roamler die een iPhone-app heeft gelanceerd waarmee iPhone gebruikers punten of geld kunnen verdienen.

Het is leuk om de Van Speijk Innovatie Arena te bedenken, deze op te zetten en ook uit te voeren, maar nog veel leuker is het om straks die fantastische unieke innovaties en hun innovators voorbij te zien komen en daar inspiratie uit te halen. Zeker de moeite waard om te beleven!

Wees er dus op tijd bij en meld je aan op de website: www.innovatie.adformatie.nl Er kunnen maximaal 100 innovaties aangemeld worden en 15 gaan er door naar de live pitches op MarCom.
Ik ontmoet de innovators en de collega vakgenoten heel graag op 13 en 14 juni in de RAI in Amsterdam.

Leo van Sister
Organisator VSIA / Partner BrandFuel

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie