Nieuw bij Initiative Tomorrow zijn Jasper Admiraal (ex Dentsu Aegis en Kumpany), Arthur Schotsborg (ex TBWA en G-Star) en Chris Römer (ex Dentsu Aegis).
Directeur business development Admiraal runt samen met creatief directeur Joey Hullegie (ex TBWA\Neboko en Selmore) de nieuwe hub.
Nieuw soort bureau
Léonie Koning, managing director van Initiative: “Met Initiative zijn we in de afgelopen twee jaren een nieuwe weg ingeslagen. We zijn creativiteit aan het gebruiken om nieuwe kansen te creëren voor onze klanten. Dat begon vanuit media, maar we doen het tegenwoordig op alle facetten van marketing communicatie. We hebben steeds meer klanten die ons briefen op alleen een doelstelling met aan ons de vraag: hoe kunnen we dat realiseren? Initiative Tomorrow is de creatieve hub die centraal staat in al die trajecten. Het werk dat we nu maken past bij een nieuwe wereld, waarin marketing en communicatie fundamenteel anders zijn. Wij initiëren verandering en begeleiden onze klanten in die transformatie. Daar hoort werk bij dat voorbij media of reclamebureau gaat.'
Volgens Koning wordt Initiative daarmee een nieuw soort bureau. 'Een bureau dat voor merken kansen creëert in cultuur, maar dan altijd resultaat gedreven en altijd op basis van kennis. We worden een mix tussen media- en reclamebureau, maar dan 2.0. Dus niet alleen de voordelen van volledig geïntegreerd werk, maar ook nog eens oplossingen die onze klanten helpen serieuze stappen naar morgen te zetten.'
Centraal in de organisatie
Joey Hullegie: ‘In de wereld van Tomorrow betekent creativiteit niet langer alleen een grappig filmpje of een pakkende slogan. Creativiteit is niks anders dan slimme oplossingen waarmee je kansen creëert die ervoor zorgen dat je er morgen ook nog bent. Als je zo in de wedstrijd zit, verzin je hele andere oplossingen voor je klanten. Dat is niet altijd super technisch of geavanceerd. Dat kan best in een traditioneel medium. Maar dan doen we het wel anders dan de rest, waardoor het meer impact realiseert, zoals afgelopen jaar met Gifvertising voor Autodrop.
In de Tomorrow van onze klanten worden content, partnerships, influencer marketing en formats belangrijker dan advertising.’
Jasper Admiraal: ‘Het grote verschil met andere bureaus is dat Initiative Tomorrow centraal in de organisatie van Initiative opereert. Creativiteit ontstijgt daarmee het niveau: mediabureau dat reclamebureautje speelt. Creativiteit beïnvloedt de totale dienstverlening. Alle output doorstaat daarmee de toets: leuk dat het vandaag optimaal resultaat oplevert, maar helpt het me ook om klaar te zijn voor morgen?
Onze klanten zijn enthousiast over deze totaalpropositie. We zijn werk aan het maken voor bestaande klanten zoals bijvoorbeeld Zuivelhoeve, Verstegen, Miele en Grohe. Maar we zien ook steeds vaker dat we pitches winnen met de gezamenlijke propositie, zoals recent Vente-exclusive.com.'
Foto: Joey Hullegie (links) en Jasper Admiraal
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!