ING wint award voor de best communicerende bank van Nederland

Nationale Nederlanden winnaar van de Insurance Communication Award

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

ING wint de &;Banking Communication Award&;, de prijs voor de best communicerende bank van Nederland. Nationale Nederlanden is de winnaar van de &;Insurance Communication Award&;, de prijs voor de best communicerende verzekeraar van Nederland. Samen met andere banken en verzekeraars dienden zij een case in die door een deskundige jury en consumenten op diverse communicatie-aspecten is beoordeeld. De awards werden uitgereikt tijdens het GfK Finance Congres dat donderdag 1 oktober plaatsvond.

ING

ING wint de &;Banking Communication Award&; met de campagne &;Financieel Fit&;. De campagne had als doel om consumenten financieel bewust te maken. Hiervoor werden onder andere tv-commercials ingezet, het tv-programma &;Hoeveel ben je waard?&;, online banners en video&;s, kantoorposters, folders en een app voor de mobiele telefoon.

De jury benadrukte het klantbelang dat in de campagne centraal stond en gaf voor dit aspect gemiddeld een 8.0, wat één van de hoogste scores was. Uit het consumentenonderzoek bleek dat de campagne hoog scoorde op het informatieve aspect. Daarnaast vonden de consumenten deze campagne goed passend bij het merk ING. Hiervoor gaf men een rapportcijfer 7.2.

Nationale Nederlanden

Nationale Nederlanden wint de &;Insurance Communication Award&; met de &;Care-Campagne&;, waar particuliere klanten werden ingeschakeld om zakelijke klanten te ondersteunen bij een bepaald probleem. Een van de onderdelen van de campagne was dat particuliere klanten van Nationale Nederlanden bonnen ontvingen die ze konden besteden bij fruittelers die door Rusland werden geboycot. Het primaire doel van de campagne was niet het genereren van publiciteit, maar het helpen van klanten. Daarom zijn er geen massamedia ingezet, maar is gericht gecommuniceerd door middel van internet, bijeenkomsten en nieuwsbrieven.

De jury prees het creatieve aspect van de campagne, dit werd door de jury beoordeeld met een 8.2. Consumenten vonden de campagne opvallend (7.9) en onderscheidend (8.0). De campagne van Nationale Nederlanden scoorde op het aspect handelen in klantbelang het hoogst met een 7.3.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie