Een dochter die haar vader mist omdat hij vaak lang van huis is vanwege zijn beroep: astronaut. Dat is het gegeven waar Hyundai het idee van de 'ruimteboodschap' op baseerde. Elf Hyundais van het type Genesis, schrijven een boodschap in het zand van het opgedroogde meer in de Nevada woestijn, Delamar Dry Lake. En wel op de deinende, meeslepende tonen van een Weense wals.
De productie is groots en overtuigend opgezet, maar de boodschap slaat dood op het moment dat het verhaal aan het merk geknoopt wordt. 'Your stories inspire our innovative thinking' is er te lezen aan het einde van de indrukwekkende film. Het commentaar van Adweek (Tim Nudd) luidt: 'Het is gewoon dwaas en het had eruit gehaald moeten worden.'
Hyundai maakt het wat Nudd betreft nog erger met persberichttaal als: 'The stunt required a vehicle with outstanding engine performance, precise handling, a proven powertrain, and excellent driving stability to cope with the rough surface while creating the elaborate message.'
Bron: Adweek
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!