Hoe het Rijksmuseum de online ticketverkoop omhoog brengt van 30 naar 80 procent

Marjolijn Meynen bedacht er een strategie voor.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het marketingbeleid van het Rijksmuseum geldt als zeer innovatief binnen de traditionele museumwereld. Het MoMa neemt bij zijn nieuwe strategie het Rijksmuseum als voorbeeld, en het museum staat onder museumprofessionals wereldwijd op de 5e plek van “most admired brands”. Die positie werd binnen een jaar bereikt.

De drie belangrijkste successen na heropening: het bezoekersaantal van 2,5 miljoen, de internationale merkpositie en het aantal Rijksstudio-deelnemers (waar bezoekers hun eigen online collectie kunnen samenstellen): maar liefst 180.000 na 1 jaar, waar gerekend was op 5000.

Meynen noemt als drivers voor het succes de consistente merkbenadering, een bruikbare segmentering, een zeer actief persbeleid en een sterke internal branding.

De toekomst ziet er dan ook rooskleurig uit. Maar hoe nu verder? 1 van de speerpunten: de online ticketverkoop omhoog brengen van 30 naar 80 procent. Marketing- en communicatiemanager Marjolijn Meynen vertelt over de marketing- en communicatiestrategie, dinsdag 15 september op het hoofdpodium van Adfo Live.

Kom ook naar , 15 en 16 september.

Met ruim 100 verschillende sessies in twee dagen komen op Adfo Live alle onderwerpen voorbij die het werk van de marcomprof sterk gaan beïnvloeden, vandaag en morgen. Social pr, customer journey, digital engagement, marketingtechnology…

Meer weten over ? Ga naar de site en .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie