Gisteren ging de welbekende kogel door de kerk. Talpa gaat een nauwe samenwerking aan met RTL Nederland en de zender Tien verdwijnt van de buis. RTL gaat uitbreiden naar vier zenders, maar er is nog niet bekend wat de invulling hiervan wordt.
Er is al veel over geschreven de afgelopen maanden en iedereen had een mening. Gisteren was er eindelijk duidelijkheid, vooral het openhartige gesprek met John de Mol bij NOVA gaf mij een stuk een duidelijkheid. Hier vertelde hij uitgebreid over de deal met RTL en maakte hij eigenlijk ook direct kenbaar waar het aan heeft gelegen (volgens hemzelf).
Volgens John de Mol heeft zijn imago een grotere impact dan hij dacht. Zijn imago werkte door in de zender Tien, deze werd als poenerig beschouwd. De algemene opinie was dat hij niet zomaar met een zak geld, naast de grote namen, ook de kijkers kon kopen.
Hij heeft zich nooit bezig gehouden met zijn imago, want hij werkte 'gewoon' achter de schermen. Dus vond hij dat niet belangrijk. Gisteravond gaf hij toe dat dit wellicht iets is waar hij van te voren beter over na had moeten denken. "Ik ben niet dom, hoogstens koppig," aldus John de Mol.
Was zijn imago zijn grootste tegenstander? Wat vinden wij?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!