H&M komt met online merk voor millennials: /Nyden

Het nieuwe merk moet ‘ affordable luxury’ worden.

Begint 2018 lanceert moderetailer H&M een nieuw online merk dat zich vooral richt op millennials.

/Nyden bestaat uit de Zweedse woorden ‘ny’ en ‘den’, ‘nieuw’ en ‘het’.

De collecties zullen alleen online of in speciaal ingerichte pop-up stores verkrijgbaar zijn. In tegenstelling tot H&M zelf wil het nieuwe merk geen trends volgen of zich aanpassen aan de officiële modekalender.

/Nyden moet ‘affordable luxury’ worden: gelimiteerde oplage en hogere prijzen dan gangbaar bij H&M.

Voor de collecties wordt samengewerkt met influencers, ‘stamleiders’ zoals creatief directeur Oscar Olsson ze noemt, ‘om vanuit hun eigen inspiratie tot een product te komen’.

Olssen  onderzocht het shopgedrag van consumenten in het Innovation Lab van het bedrijf en kwam zo op het idee voor millennialmerk /Nyden. De eerste influencers zijn tattoo-artist Doctor Woo en de Zweedse actrice Noomi Rapace, meldt Fashion United.

 /Nyden is het negende merk van H&M, dat onder andere ook de merken Monki, &Other Stories, COS, Weekday en het recent gelanceerde Arket voert.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie