Hema kondigt aan dit jaar voor het eerst uit te breiden buiten Europa, met de opening van drie winkels in Dubai.
De retailer wil daarna in de komende vijf jaar nog meer winkels in deze regio openen.
Apparel Group is hiervoor als partner aangetrokken. Dit bedrijf exploiteert wereldwijd 1.750 winkels voor merken als Tommy Hilfiger, Calvin Klein en Rituals.
Dubai kent vooral veel luxe winkels, terwijl de lokale bevolking juist veel behoefte heeft aan winkels met betaalbare en kwalitatief hoogwaardige producten. Zo motiveert Hema de groeistrategie.
Richard Flint, director international Hema, legt uit: ‘Al langer bestaat er veel interesse voor Hema uit landen buiten Europa. Daarom hebben we in de afgelopen periode onze winkelformule en organisatie zo ingericht dat we heel snel en eenvoudig winkels kunnen openen in nieuwe landen. We hebben nu voor Dubai gekozen vanwege het grote potentieel voor Hema en de interessante geografische ligging tussen Europa en Azië.’
Binnen Europa is Hema nu ook actief op de Oostenrijkse markt. Daarnaast breidt de retailer verder uit in Frankrijk, Duitsland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. De internationale expansie is een van de belangrijkste pijlers van de groeistrategie van Hema, naast de groei in de Benelux en groei in e-commerce.
http://drjayantkumar.com