HelloFresh, bekend van het thuisbezorgen van maaltijdboxen, levert nu ook kant-en-klaarmaaltijden af in Nederland en Vlaanderen. Een service onder de vlag van Factor, het bedrijf dat HelloFresh in 2020 overnam en dat succesvol is in de Verenigde Staten. Daar heeft Factor na tien jaar werk nu zo'n zestig procent van de markt van kant-en-klaarmaaltijden in handen.
Marktleider worden
Nu maakt Factor de oversteek van de Verenigde Staten en Canada naar Europa. Nederland en Vlaanderen zijn de eerste landen waar HelloFresh de kant-en-klaarmaaltijdendienst lanceert. Andere Europese landen moet volgen, want HelloFresh spreekt de ambitie uit om marktleider te worden in dit segment.
Die ambitie betekent een nieuwe concurrent voor supermarkten en gespecialiseerde diensten die kant-en-klaarmaaltijden aanbieden. HelloFresh zegt dat zijn maaltijden dankzij een speciale verpakking vers blijven tot een week na levering.
Abonnement
Klanten kunnen Factor-maaltijden bestellen door een abonnement te nemen op de dienst. Dat abonnement is op elk moment te pauzeren, wijzigen of annuleren, meldt HelloFresh. De maaltijden worden op een door de klant gekozen tijdstip thuisbezorgd. De formule doet hiermee sterk denken aan het maaltijdboxabonnement van HelloFresh.
Factor stelt de klant wekelijks twaalf maaltijden voor, zowel voor het diner als de lunch. Een kwart van die opties is vegetarisch of veganistisch, aldus HelloFresh. De klant kan ook een menuvoorkeur aangeven (keto, vegetarisch, flexitarisch of pescotarisch).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!