Dé wedstrijd der wedstrijden gisteren, Real Madrid tegen Atlético Madrid, moest in Brazilië louter voor mannen zijn.
Het is beter dat daar geen vrouwen naar kijken, vindt het 'mannelijke' biermerk Heineken.
Dus organiseerde het een schoenenuitverkoop in Brazilië, zodat de vriendjes en echtgenoten rustig naar de wedstrijd konden kijken, terwijl hun betere helft op schoenenjacht ging.
Ja, echt.
Uit de koker van Wieden + Kennedy, São Paulo.
(De commercial lijkt embedding-troubles te hebben, hier is een alternatieve link.)
Laten we het erop houden dat het gewoon een beetje dom is. En best pijnlijk. Zoals Work That Matters schrijft: tot 1979 móchten vrouwen in Brazilië niet eens voetballen.
Voetbal is nu ook een feministische kwestie, zo staat op dit blog te lezen. Vrouwen in Brazilïe voor vechten om serieus genomen te worden in deze sport.
'And Heineken just told them to go buy some shoes and leave soccer to the menfolk.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!