Heineken 0.0 strikt Max Verstappen als nieuwe ambassadeur

De boodschap van ‘verantwoord alcoholgebruik’ moet extra onder de aandacht gebracht worden.

Max Verstappen

In aanloop naar de start van het nieuwe Formule 1-seizoen in Bahrein kondigt Heineken, partner van het sportevenement, een samenwerking met F1-wereldkampioen Max Verstappen en daarnaast het team Oracle Red Bull Racing aan. Het partnership tussen beide Nederlandse iconen moet 'een nieuwe generatie racefans' aan zich binden en bovendien verantwoord alcoholgebruik stimuleren.

Verstappen wordt hiermee actief onderdeel van de al sinds 2016 lopende internationale campagne 'When you drive, never drink' van Heineken. Een van de eerste resultaten van de samenwerking is de lancering van het gaming-initiatief Player 0.0, waarbij de winnaars mogen racen tegen de beste coureurs ter wereld.

Racefans kunnen in de toekomst 'spraakmakende campagnes en activaties' op het gebied van gaming en muziek verwachten waarbij verantwoord alcoholgebruik centraal staat, meldt het biermerk. De nieuwe samenwerking met Max Verstappen en Oracle Red Bull Racing is een aanvulling op de al langer bestaande samenwerking tussen Heineken en Formule1.

Max Verstappen reageert met een knipoog op het nieuws: 'Mensen die mij kennen weten dat ik erg gefocust ben op het voorkomen van fouten. Bovendien ben ik zelf fervent gamer, prachtig om een rol te spelen in Player 0.0.'

Heineken werkt in Nederland voor zijn marketinguitingen samen met Le Pub (onderdeel van Publicis Groupe). Formule1 heeft sinds vorig jaar eveneens het alcoholvrije biermerk Peroni als partner.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie