Het Britse b-to-b marketingcommunicatiebureau, Gyro International, opende onlangs een nieuw kantoor aan het Amsterdamse IJ.
Het bureau levert b-t-b communicatiestrategieën aan bedrijven in de IT, Finance en Technologie.
Vanuit Nederland moet de Benelux worden veroverd, tot voor kort nog een blinde vlek voor Gyro. Maar het kantoor volgt zijn klanten, en die zitten nu eenmaal ook hier.
Tom Bals (zie foto) is directeur Gyro International Benelux en noemt als eerste klanten Getronics corporate global en BEA systems vanuit Zwitserland, CEBIT vanuit Duitsland en in Nederland Symantec en Imation.
De eerste twee klanten zijn volgens het concept 'Gyro in a box' bij het Nederlandse kantoor gekomen: Ieder nieuw kantoor krijgt namelijk van de moederorganisatie in Engeland twee klanten toebedeeld. Bals: 'Hierdoor kan het bureau direct aan de slag en is het verzekerd van inkomsten. Daarbovenop kan het kantoor dan een nieuwe klantenkring bouwen'.
Het account van Getronics is inmiddels terug naar het oorspronkelijke team in Geneve.
Op dit moment werken 10 fte's op kantoor, maar Bals wil binnen naar half jaar naar 16 werknemers, en over een jaar moeten dat er 22 zijn, ijs en wederdienende.
Gyro heeft ook vestigingen geopend in onder andere Hamburg, Geneve, Stockholm, Dublin, San Francisco en New York, de laatste twee ruiken overigens ook voorzichtig aan b-to-c klanten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!