Grote voetbalclubs op Club TV bij KPN

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

zal samen met de drie grootste voetbalclubs van Nederland de televisiekanalen Ajax TV, Feyenoord TV en PSV TV ontwikkelen en uitzenden. De drie kanalen zijn samengebracht in Club TV.

Wat kun je zoal verwachten op Club TV? Onder andere nieuws, de wedstrijden zelf(vanaf 23.59 uur op de laatste dag van de competitieronde), historische beelden en achter-de-schermenreportages over de club en spelers.

De clubs zelf zijn verantwoordelijk voor de inhoud van Club TV, KPN verzorgt de distributie via IPTV. Dus een kritische noot hoef je er niet te verwachten...

Sportliefhebbers die daar niet om malen, kunnen rond de start van het nieuwe voetbalseizoen bij KPN een abonnement op één of meerdere Club TV-kanalen afnemen.

Op dit moment kun je overigens bij Ajax ook al terecht voor . Op de site een grote advertentie van KPN's Planet Internet.

Ook buit de commerciele mogelijkheden van nieuwe media uit. Verantwoordelijke is Peter Kentie, sinds 2002 manager media en marketing voor PSV.

Op dit moment kunnen bezoekers op de site via webcams live meekijken naar trainingen. Onder de noemer PSV TV biedt de club daarnaast allerlei voorbeschouwingen, interviews, videojournaals en andere content aan die door een eigen mediateam worden geproduceerd.
Kentie in een interview met : 'Zo'n videojournaal wordt 40.000 tot 50.000 keer gedownload.'

PSV heeft nog een tijdje complete wedstrijden uitgezonden tegen betaling van 5 euro, maar dat experiment mislukte. Slechts een paar 100 mensen trokken de portemonnee.

SMS lukt wel: voor 55 eurocent per ontvangen bericht worden supporters op de hoogte gehouden van doelpunten en clubnieuws. En voor twee euro per maand kunnen supporters zich abonneren op PSV Mobile, de mobiele portal van de club (op i-mode...)

Peter Kentie refereert in het Be-Linked interview aan het 'John de Mol-fuik': 'Je trekt een grote groep mensen naar je toe via een massamedium. Vervolgens neem je ze aan de hand en werk je toe naar een betaalde één-op-één-relatie.'

Club TV past perfect in dat plaatje. Tijdens een persbijeenkomst vandaag spraken de directieleden van de voetbalclubs, Maarten Fontein van Ajax, Chris Woerts van Feyenoord en Rob Ribbers van PSV, over een nieuwe stap op de ingeslagen weg na bijvoorbeeld eigen clubmagazines en websites. 'Dit initiatief heeft tot doel de supporter nog meer te betrekken bij de club dan nu al het geval is.'

Abonnees van Club TV profiteren ook van diverse exclusieve aanbiedingen, zoals wedstrijdkaarten (business- en andere wedstrijdarrangementen), clinics met (oud-)spelers of speciale rondleidingen.

Ludolf Rasterhoff, directeur KPN TV: 'Wij zijn er bijzonder trots op etc. etc... Club TV is een goed voorbeeld van doelgroep-tv, exclusief via ons nieuwe televisienetwerk.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie