Dat werd bekendgemaakt tijdens de Mercurs-uitreiking woensdagavond.
Magazine Media Associatie (MMA) is de nieuwe naam. De branchevereniging – opgericht in 1996 - startte in 2015 al met een nieuwe koers om aansluiting te houden bij de ontwikkelingen in de markt en de behoeften van de leden. Bij die aangepaste koers komt nu een nieuwe uitstraling.
Voorzitter Luc van Os: ‘Onze nieuwe naam geeft uitstraling aan de ontwikkelingen bij onze leden. Magazines zijn met hun mediamerken aanwezig op alle crossmediale podia. Naast de printuitgaven zijn er apps, socialemediakanalen, events, websites, webshops, YouTubekanalen, tv-programma’s, et cetera. Print blijft een belangrijke motor om alle onderdelen uit de mediamix aan te jagen, vandaar dat het woord Magazine niet uit onze naam is verdwenen. Wij hebben ons de afgelopen jaren ontwikkeld tot een sterke vereniging met een belangrijk netwerk. Onze missie is om de aangesloten ledenbedrijven te ondersteunen bij de slag die zij maken om hun magazine merken te transformeren naar magazine media merken.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!