Plesman vertrekt met ingang van 1 april, zo werd vanmiddag bekend gemaakt bij aanvang van de Algemene Ledenvergadering van IAB Nederland. Hij heeft dan anderhalf jaar de functie van directeur ingevuld.
De scheidend directeur gaat aan de slag bij een werkgever in het bedrijfsleven. Welke dat is, werd niet bekend gemaakt. Wel nam IAB-voorzitter Nathalie Peters de gelegenheid te baat om Plesman alle lof toe te zwaaien voor zijn 'bevlogenheid' en 'de vele resultaten die hij heeft bewerkstelligd'.
De directietaak wordt voorlopig overgenomen door Jeroen Verkroost (ex De Persgroep), die al drie jaar in het IAB bestuur zit en daarom bij uitstek in staat zou zijn 'om een vliegende start te maken' met de vernieuwing die bij IAB Nederland in gang is gezet. Ondertussen gaat het bestuur op zoek naar een permanente opvolger.
Een belangrijke wens bij de zoektocht naar een opvolger zal ongetwijfeld zijn dat de nieuwe directeur zich langer aan de vereniging zal willen verbinden. IAB Nederland kende de afgelopen jaren een ongelukkige opeenvolging van directeuren die al na een jaar of iets langer weer vertrokken.
Onder de vorige voorzitter Joris van Heukelom heeft IAB Nederland een beweging ingezet, waarbij het zich niet langer alleen wil bezighouden met online advertising, maar het hele spectrum van digitale marketing wil bestrijken.Tijdens de ALV maakte Verkroost de opzet bekend van een nieuw onderzoek dat gedetailleerd inzicht moet bieden in onder meer de bestedingen aan uiteenlopende segmenten binnen de wereld van digitale marketing. Ook komt er in november dit jaar een groot congres over digitale innovatie en marketing.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!