Geico doet het opnieuw met absurdistische pre-roll campagne

Ditmaal zijn de video’s niet ‘unskippable’, maar kun je ze juist doorspoelen.

Een jaar geleden lanceerde de Amerikaanse verzekeringsmaatschappij , waarmee bureau () en adverteerder menig (vak)prijs wist binnen te slepen. Adweek riep de campagne zelfs uit tot ‘’.

Fast-forward

Dit jaar geeft Geico de succescampagne een gepast, maar verrassend vervolg. Waar in de vorige serie de boodschap binnen vijf seconden werd verteld en er vervolgens een grappige, doch ongemakkelijke situatie ontstond, zapt het merk deze keer binnen enkele seconden naar het einde van de commercial. In de hoop de kijker nieuwsgierig te maken naar het middenstuk en te verleiden de hele commercial te bekijken.

Hoewel de serie ‘Fast-forward’ wellicht iets minder verrast, bevat de campagne dezelfde droogkomische stijl. Zo worden in een video twee vissers zelf gevangen door een vis en vindt een houthakker zijn verloren broer terug. In de vorm van een beer.

De campagne is sinds deze week online te bekijken:

Lake:

Lake (extended):

Forest:

Forest (extended):

Going up:

Going up (extended):

Hike:

Hike (extended):

Credits
Client: Geico
Vice President, Marketing: Ted Ward
Senior Director, Marketing: Amy Furman
Director, Marketing Media Advertising: Bill Brower

Agency: The Martin Agency
Chief Creative Officer: Joe Alexander
Group Creative Director: Steve Bassett
Group Creative Director: Wade Alger
Creative Director (copywriter): Neel Williams

Production Company: Furlined
Director: Nick Ball
President: Diane McArter
Senior Executive Producer: David Thorne
Editorial Company: Cut + Run
Animation/VFX: MPC

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie