Waar Ekelmans is gebleven is onduidelijk. Er staat niets over hem in het persbericht en Unilever wilde niet zo snel reageren.
Frank Weijers werkte achttien jaar in diverse marketing- en salesfuncties voor Unilever. Zo werkte hij onder meer als European Brand Development Director voor Household Care in Milaan.
De laatste jaren bekleedde hij de functie van Marketing Director van Unilever Nederland Home and Personal Care.
Hij was daar ook verantwoordelijk voor de recente samenwerking met NOCNSF, maar ook voor de mislukte lancering van Perfective, het strijkijzer van Philips dat Robijn strijkwater gebruikte.
Met ingang van 15 oktober 2005 bestaat de board van Unilever Nederland B.V. uit de volgende
directieleden:
Harry Brouwer Chairman en Managing Director Foods
Mark Goedhart Marketing Director Foods
Susanne Luick-Nijboer Managing Director Ice Cream and Frozen Food
Frank Weijers Managing Director Home and Personal Care
Harry Stofberg Managing Director Foodsolutions
Erik Bras Customer Development Director
Hein Swinkels Finance Director
Lennard Boogaard HR Director
Fokke van der Veer Logistics Director
Ekelmans was een agressieve manager, die niet schuwde om de knuppel in menig hoenderhok te gooien. Bij de opening van het nieuwe Unilever Nederland kantoor, begin september, zei hij op de vraag hoe het voelde om autonomie in te leveren, want hij was nu niet meer de baas van de Nederlandse zeeppoot, maar lid van het directieteam van Unilever Nederland:
'Ik heb tegen iedereen hier gezegd: je kunt de spits van Go Ahead Eagles zijn en dan schop je er elke wedstrijd een paar in. Of je wordt de linksbuiten van Ajax en dan heb je het moeilijker, maar speel je wel op een hoger niveau.'
En dus werd Harry Brouwer (een van de weinige Bestfoods-mensen die binnen de Unilever-organisatie is gestegen) de baas van Unilever Nederland en eindverantwoordelijk voor álle activiteiten.
Ekelmans: 'Het is veel beter om het zo te organiseren, maar we staan nu wel voor de uitdaging dat iedereen zijn gevoel voor ownership houdt. Je moet je verantwoordelijk voelen voor je deel van de club én het geheel, en dat is bij grotere organisaties altijd lastig. Bovendien moet er nog een cultuur ontstaan waarin je elkaar kunt vertrouwen. Dat heeft tijd nodig.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!