Waar de e-commerce manager, online marketeer of webanalist zelf in staat is om geschreven en visuele content testuren vanuit het CMS, is hij voor wijzigingen in het online bestelformulier (funnel) aangewezen op het indienen van wijzigingsverzoeken en IT-release kalenders.
Met Flexfunnel kan de marketeer zelf zijn funnels testen, doormeten en optimaliseren, zonder tussenkomst van IT. Eric van Diemen, partner bij Bikkelhart, zegt de oplossing in de markt te hebben gezet vanuit een frustratie. 'Online verkopen is een vak waar flexibiliteit in je website een vereiste is om te inkunnen spelen op online gedrag. Je wilt kunnen testen om doelstellingen te behalen en conversie te verhogen. We zien dat marketeers vaak beperkt worden in hun vrijheid door administratie of langlopende IT-trajecten.'
Vooral voor de finance markt is het belangrijk om uitval tijdens het aanvraagproces te beperken, zegt Jean-Pierre Kroezen, partner bij Novusoft: “Bij banken en verzekeraars doorlopen consumenten vaak een complexe funnel met veel vragen, bijvoorbeeld om en autoverzekering te kunnen afsluiten. Velen haken tijdens dit proces af dus is er veel te winnen met optimaliseren.'
Bestaande gebruikers zijn onder andere a.s.r. (Ditzo.nl), Bovemij (Polis Direct en Bovag Pechhulp) en BNP Paribas Cardif.
Foto: Eric van Diemen
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!