Aegon, Inshared en Yunoo.nl zijn genomineerd voor de Financial Marketing Award 2009.
Volgens de jury zijn het initiatieven die aantonen dat marketing wel degelijk hét verschil kan maken. De finaleronde vindt plaats tijdens de vijftiende editie van de Nationale Dag Financiële Marketing.
De drie cassussen zijn de meest spraakmakende innovaties van het afgelopen jaar, aldus de jury. De jury had eerder een longlist samengesteld waarop elf initiatieven stonden die voor een nominatie in aanmerking kwamen.
Op grond van de criteria onderbouwing, innovatie/creativiteit, effectiviteit, excecutiekracht, communicatie en presentatie is uiteindelijk gekozen voor Aegon, InShared en Yunoo.nl.
De finaleronde vindt plaats tijdens de vijftiende editie van de Nationale Dag Financiële Marketing die Nima, VVP en Tijdschrift voor Marketing organiseren op 3 december in de Cruise Terminal te Rotterdam. Dan nemen Marcel Evertsen (Aegon Nederland), Felix Tenniglo (InShared) en Kevin Voges (yunoo.nl) het tegen elkaar op. Vorig jaar won Rabobank de award, het jaar daarvoor was het Bizner.
Aegon.
De campagne 'Eerlijk over' is niet zomaar een campagne, maar een mentaliteitscampagne. Het is veel meer dan een boodschap alleen, het geeft aan dat Aegon het geschonden vertrouwen stapje voor stapje wil herstellen. Door niet aleen eerlijk te communiceren, maar ook met goede producten en dienstverlening te komen.
InShared.
Onderdeel van Achmea, is het innovatieve concept dat teruggrijpt op de oude onderlinge gedachte. Past goed bij de tijdgeest,
draagt bij aan de versterking van het vertrouwen. Krachtige campagne en veel free publicity.
Yunoo.nl.
biedt relevante innovatie voor de consument. Een van de eerste 'banking 2.0' sites. Op Yunoo.nl kunnen bezoekers de gegevens van de betaal- en spaarrekeningen bij verschillende banken importeren en hun eigen financiële situatie vergelijken met die van anderen.
De jury bestaat dit jaar uit: voorzitter Roland van Kralingen (Innoa), Bernard van den Berg (Voogd & Voogd), Erica Blom (Delta Lloyd), Matthijs Mons (IG&H), Patrick van Hees (For All Finance), Mark Vincken (Tias/Nimbas) en Theo van Vugt (Tijdschrift voor Marketing).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!