Fabrique ontwikkelt rebranding en webshop voor 3Suisses

Fabrique, Nederlands bureau voor merken, design & interactie heeft 3Suisses, een van de grootste online warenhuizen van Frankrijk, bijgestaan zich ‘om te vormen’ van postorderaar tot e-commerce bedrijf.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vorige week presenteerde 3Suisses de nieuwe visuele identiteit. Fabrique ontwikkelde met een vrij scherpe deadline van vijf maanden een nieuwe visuele identiteit, een nieuw magazine en het redesign van de website. Drie teams van Fabrique werkten parallel aan de opdracht en reisden daarvoor regelmatig af naar Noord-Frankrijk om op locatie te ontwerpen en met de klant te zorgen voor snelle afstemming.

De nieuwe identiteit van 3Suisses draait om combineren: Mix & Match, niet alleen kleding, maar ook merken, stijlen, producten en visuele elementen. Deze gedachte komt ook tot uitdrukking in het nieuwe logo. Met rood als herkenbare blikvanger ontstaat door combineren de 3Suisses look: 1+1=3.

Tegelijkertijd met de nieuwe strategie en de nieuwe visuele identiteit creëerde Fabrique verschillende printmiddelen, zoals een nieuwe stationary en de ‘magalogues’, een mix tussen catalogus en glossy magazine. De website werd omgebouwd van online catalogus naar webshop, ‘een basis waarop 3Suisses en Fabrique de komende maanden verder gaan doorbouwen’ aldus Fabrique. ‘In korte tijd heeft 3Suisses weer één herkenbaar gezicht gekregen en maakt het haar missie waar: het meest inspirerende online Franse warenhuis zijn.’


Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie