Met meer dan 1000 klachten over 7 vermeende overtredingen, maakt de commercial volgens de Britse Reclame Code Commissie ASA goede kans te eindigen in de top 5 meest bekritiseerde commercials.
VIP is een veelverkocht merk e-sigaretten, een productgroep waarover sowieso veel te doen is omdat politici en gezondheidsorganisaties zinnen op een manier om vrije verkoop aan banden te leggen en reclame te verbieden. SKYCIG, dat de elektische sigaret op de markt brengt lijkt te zoeken naar de grens van het toelaatbare. Nadat in januari 2013 voor het eerst massamediaal werd geadverteerd voor e-sigaretten, werden deze eerst verboden, maar vervolgens weer toegestaan omdat er vooralsnog geen wet bestaat die dat verbiedt.
De klachten over de commercial – die overigens pas na negen uur ’s avonds op de Britse buis verschijnt - hebben vooral betrekking op de seksule toespeling die erin wordt verwerkt. Met teksten als ’I want you to get it out. I want to see it. Feel it. Hold it. Put it in my mouth. I want to see how great it tastes.’ worden volgens velen de grenzen van goede smaak overtreden. De ASA deelt die mening en verwees de commercial naar een tijdstip na 11 uur. Opvallend is dat de ASA geen aanleiding – of mogelijkheid - zag de commercial ook te verbieden op YouTube.
Bron: Marketingweek
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!