Europese consumenten letten op sociale verantwoordelijkheid van de marketeer

Meer dan de helft van de Europese consumenten zegt meer dan vroeger te letten op de maatschappelijke verantwoordelijkheid van het bedrijf waarvan men de merken koopt. In Italië is dit percentage zelfs 80 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In Nederland zegt slechts een kwart van de bevolking meer dan vroeger te letten op het sociaal-maatschappelijk gedrag van het bedrijf waar men een product of dienst van koopt. Dit blijkt uit het Europese Life & Living onderzoek van NFO Trendbox dat sinds 1997 in 22 landen wordt uitgevoerd.

Trendbox vindt het opmerkelijk dat de Zuid-Europese consumenten milieubewuster zijn dan de Noord-Europeanen. In Frankrijk (56 procent), Spanje ((60 pct) en Italië (64 pct) wil een meerderheid van de consumenten meer betalen voor milieuvriendelijke producten. In Nederland (43 pct), Duitsland (49 pct) en Engeland (39 pct) is slechts een minderheid hiertoe bereid.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie