De Dienst Publiek en Communicatie van de Rijksoverheid heeft vandaag de selectieleidraad gepubliceerd. Voor de grote campagnes is de opdracht is ontwikkeling (strategie en concept) en/of uitwerking van campagnes. Het mediabudget ligt boven de 500.000 euro (incl. btw), mogelijk met inzet van tv-commercials.
Verder: ontwikkeling (strategie en concept) en/of uitwerking van ‘koepels’ en ontwikkeling (strategie en concept) en/of uitwerking van een samenvoeging van campagnes (of een koepel en campagnes) waaronder ten minste één campagne in de categorie ‘groot’.
De opdracht begint per 1 januari 2015 en eindigt eind 2016.
Voor de kleine/middelgrote campagnes geldt:
- Ontwikkeling (strategie en concept) en/of uitwerking van campagnes in de categorie middelgroot. Het mediabudget van deze campagnes ligt tussen € 150.000,- en € 500.000,-.
- Ontwikkeling (strategie en concept) en/of uitwerking van campagnes in de categorie klein. Het mediabudget van deze campagnes is minder dan € 150.000,-.
- Bundeling van campagnes uit categorieën 'middelgroot' en 'klein'.
De opdracht begint per 1 februari 2015 en eindigt op 31 januari 2017.
De Rijksoverheid schreef in november vorig jaar een Europese aanbesteding uit voor het account mediastrategie en –planning. Deze werd gegund aan Kobalt, OMD en Starcom.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!