Eric Kip heeft veel ervaring bij mediabureaus en aan adverteerderskant. Hij was drie jaar ceo van Initiative en daarna Strategy & Planning Director EMEA bij MediaCom. Hij was ook marketing director bij Coca-Cola.
Zijn laatste functie was ceo bij mobiel jongerenmerk Blyk, dat na overname door Vodafone eind vorig jaar geschrapt werd.
Kip volgt Frank Hardenberg op die in oktober het bedrijf na 5 jaar verliet. Sindsdien werd gezocht naar een nieuwe managing director.
Kip:noemt het een mooie uitdaging om Exterion Media Nederland te mogen leiden. 'Het team heeft de afgelopen jaren een geweldige prestatie neergezet die alom wordt herkend en erkend. Ik kijk er naar uit het huidige succes met dit team verder uit te bouwen.'
Shaun Gregory, ceo bij Exterion Media: 'Erics ervaring op meerdere platformen, en meer recent mobiel, zijn voor ons zeer waardevol bij onze uitbreiding op nieuwe gebieden. Onze branche maakt een grote verandering door en deze transformatie vereist een nieuw soort leiderschap. Eric heeft consistent aangetoond dat hij heeft wat daarvoor nodig is, zich kan aanpassen aan complexe situaties en begrijpt hoe je een bedrijf laat groeien. Exterion Media Nederland heeft haar positie als marktleider verstevigd met onder andere de winst van concessie Haaglanden en biedt nu het grootste bereik in de Randstad.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!