Facebook maakt Messenger klaar voor mobile payment
Het verzorgen van nieuwsupdates en het onderhouden van connecties met vrienden voor meer dan een miljard gebruikers is niet genoeg, Facebook zou zich nu ook voorbereiding om de wereld van mobiele betalingen te bereden. Volgens een verslag van Techcrunch, heeft een student aan Stanford Universiteit deze tot nu toe onbekende functie in Facebook Messenger ontdekt door gebruik te maken van de IOS en Mac OS hackingtool Cyript.
Postings op Twitter tonen screenshots. De integratie van betalingen in Facebook’s mesaging app is iets wat lang werd verwacht na het inhuren door Facebook van voormalig PayPayul president David Marcus in juni vorig jaar.
De zogenaamde social media revolutie
Deze week een interessante longread, gepubliiceerd op Branding Strategy Insider met de omineuze titel: ‘Merken en sociale media, de zogenaamde revolutie’.
De beloftes van sociale marketing zijn niet waargemaakt, stelt de auteur. In plaats van het eenrichtingsverkeer van massacommunicatie, zouden adverteerders kiezen voor werkelijke dialoog en conversaties met consumenten beginnen. Dit pakt in de praktijk anders uit. Mensen zijn op Facebook veel minder geïnteresseerd in contact met merken dan met mensen.
Dit leidt tot tegenvallend bereik, wat wordt gecompenseerd door traditioneel adverteren. Deze ontwikkeling heeft Facebook versterk door het steeds verder terugdraaien van het organische bereik. Facebook is daardoor ‘gewoon een ander advertentiekanaal geworden – een kanaal met een superieure targeting– maar niettemin een eenrichtingskanaal'.
Google Wallet standaard in Android
Google geeft een duidelijke waarschuwing aan het adres van Apple. In de VS heeft de digitale gigant een partnership gesloten met drie grote operators AT&T Mobility, T-Mobile USA, Verizon Wireless en mobile wallet bedrijf Softcard. Dankzij deze overeenkomst kan de Google Wallet app en tap-to-pay technology standaard worden geïnstalleerd op alle Android apparaten en komt de betaalmodule op hetzelfde niveau als Apple Pay.
Pebble brengt nieuwe versie uit
Pebble heeft van de voorgaande modellen meer dan 1 miljoen exemplaren verkocht en is daarmee een van de populairste smartwatches in de geschiedenis. Toch is het horloge uit heel bescheiden begonnen: met een Kickstarterproject, dat een daverend succes bleek te zijn.
Naast een nieuw design en ander glas, heeft de Pebble Times tal van nieuwe functies. Nieuw is een speciale interface, die volgens Pebble de nadruk legt op wat er op dat moment belangrijk is, wat er in de nabije toekomst op je pad komen of die je wellicht gemist hebt. Op die manier moet je met een paar drukken op de knoppen altijd de juiste melding te zien krijgen.
Net als z’n voorganger, zijn pre-orders voor het nieuwe via Kickstarter verkrijgbaar.