Het Britse economentijdschrift The Economist is vrijdag begonnen met een wervingsactie in de straten van Londen, waarbij het nieuwe lezers probeert te verleiden tot het eten van een ijsje met inssectendip. Het blad zelf spreekt van een unieke experimentele marketingcampagne. Met een boodschap. Want de titel denkt er een bijdrage mee te leveren aan de discussie over vleesconsumptie en duurzame economische alternatieven. Aldus een verklaring.
Snuitkever
Het promoteam cruist met een ouderwets driewieler-ijsfietsje door de straten van de Britse hoofdstad en deelt er ijsjes uit in vier smaken: Scurry Berry (vlier en framboos) bevat verschillende insecten; Choc Hopper komt met stukjes chocola en sprinkhaan; Strawberries and Swirls bevat meelworm en Nutritious Neapolitan is een ijssmaak ‘met beestjes’.
Volgens de bedenkers komt de stunt overigens niet uit de lucht vallen: The Economist agendeert het consumeren van snuitkevers en wormen als alternatief voor de huidige vleesconsupmtie al jaren. Marina Haydn, chef retail marketing: 'Het verhaal van insectenconsumptie spreekt onze doelgroep met een mondiale nieuwsfocus aan, en naar we hopen vinden ze het ook lekker.'