Een gezamenlijk door webwinkels en vervoerders ontwikkeld rekenmodel moet de CO2-uitstoot voor de pakketbezorging inzichtelijk maken. Grote online winkels als bol.com, wehkamp, Coolblue en Otto en vervoerders als PostNL, DHL en Dynalogic zijn betrokken bij de ontwikkeling van het model, dat berekent hoeveel CO2-uitstoot het versturen van een pakketje met zich meebrengt.
Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org: “Wij zijn al een groene sector en hiermee verduurzamen we nog verder. Je kunt je voorstellen dat het duurzamer is om één busje honderd pakketten te laten afleveren, dan dat iedere consument apart de weg op gaat.'
Daarnaast lanceert Thuiswinkel.org de campagne Bewust Bezorgd die de consument bewust moet maken van duurzame bezorgmogelijkheden. Keuzes over bijvoorbeeld de levertijd van een bestelling, zijn van invloed op de co2-impact van de bezorging. Zo kunnen consumenten ook zelf een bijdrage leveren aan duurzaam online winkelen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!