De winnende infographic ‘Datalandschap Suiker’, over de consumptie van toegevoegde suikers, verscheen in nrc.next op 1 februari 2014. Het ‘wilde beeldgebruik’ en het ‘fysiek maken van de consumptie van overbodige suikers’ sprak de jury van de BNO Infographics Jaarprijs 2015 direct aan. ‘Lekker tegendraads’ en ook wel ‘punk’ zijn kwalificaties die de jury aan deze winnaar toekende.
Nummers 2 en 3
Naast winnaar Ruiter Janssen waren dit jaar genomineerd:
Erik van Gameren met ‘Wat de troonrede over ons zegt’ (verschenen in NRC Handelsblad, 16 september 2014):
Fokke Gerritsma voor de infographic ‘Wat doet Europa met ons geld?’ (verschenen in NRC Handelsblad, 13 mei 2014):
Vakgebied infographics en datavisualisatie
De BNO Infographics Jaarprijs wordt uitgereikt door de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers (BNO). De prijs is bedoeld om de kwaliteit van het vakgebied infographics en datavisualisatie te bevorderen en de kwaliteit ervan onder de aandacht te brengen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!