1. Ad Blocking
‘In de tweede helft van 2015 zagen we de snel toenemende acceptatie en inzet van adblockers een punt van aandacht worden voor online marketeers wereldwijd. Naarmate adblockers steeds populairder en geavanceerder worden, zullen de uitgevers die steeds meer ruimte bieden aan native advertising, steeds meer gewaardeerd worden door marketeers. Het gaat dan om content die relevant is, niet opdringerig en met een consistent goede gebruikerservaring.
‘Crm speelt hierbij een belangrijke rol om te garanderen dat alle digitale communicatie zowel op de juiste doelgroepen gericht is, als ook relevant is voor waar de klant zich op dat moment bevindt in de customer journey.
‘Ad blocking is een van de vele technologische evoluties, samen met de verschuiving naar mobiel en apps, die advertentie-targeting op basis van cookies steeds minder relevant maken.’
2. De toekomst van e-mailmarketing
‘De al vaak doodverklaarde e-mail is uitgegroeid tot het bindweefsel van de customer journey. Naarmate de scheidslijnen tussen verkoop, service en marketing verder vervagen, wordt het steeds duidelijker dat de customer journey de toekomst van marketing is.
‘E-mail is de basis voor deze hele journey. Immers, we krijgen nieuwsbrieven via e-mail, en krijgen er meldingen van onze verschillende social networks en favoriete apps. E-mail zorgt voor 30 procent van alle e-commerce omzet, en 91 procent van de mensen checkt en leest - minstens één keer per dag - zijn e-mail op de smartphone.
‘Marketeers kunnen e-mail vervolgens combineren met inzichten uit de klantgegevens vanuit verschillende kanalen en apparaten, om de verhoogde mate van personalisatie te bereiken, die klanten vandaag de dag willen.’
3. Marketings 'Law of One'
Terwijl de business van de 20ste eeuw vooral draaide om de massa – massaproductie, massamedia – is de 21ste eeuw overduidelijk is gericht op het individu.
Consumenten willen zoveel mogelijk personalisatie.
‘Al tientallen jaren, zijn marketeers gericht op het segmenteren van hun doelgroepen, op basis van demografische gegevens of gedrag, om zo gerichtere communicatie te leveren.
‘Nu draaien we weg van de massamedia richting gepersonaliseerde media, waarbij de segmentatie feitelijk een niveau van verfijning bereikt heeft die het mogelijk zich volledig te kunnen concentreren op het individu. Het is wat ik marketings Law of One noem.’
Scott McCorkle is ceo van Salesforce Marketing Cloud
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!