Digitale reclamebestedingen in 2017 hoger dan tv-bestedingen

Wereldwijd zullen de advertentiebestedingen volgend jaar met bijna 5 procent groeien naar omgerekend 436 miljard euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit voorspellingen van Magna Global. Het is min of meer in overeenkomst met eerdere cijfers van de media-inkooporganisatie van IPG Mediabrands. Ook komt deze redelijk overeen met bijvoorbeeld de voorspellingen van ZenithOptimedia.

Digitale bestedingen groeien uiteraard het hardst: 17 procent naar 115 miljard euro. Het marktaandeel zal volgend jaar 30 procent zijn en zoals eerdere verwachtingen zullen de digitale bestedingen in 2017 hoger zijn dan de tv-bestedingen.

In Groot-Brittannië zijn digitale media al nummer één als het gaat om reclamebudgetten.

Magna Global meldt verder dat in 2014 de printmedia verder in bestedingen daalden. Dagbladen -4,3 en magazines -7,3 procent. In de radiobestedingen zat geen beweging en out-of-home noteerde een plus van 3,4 procent. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie