Design Winterspelen komt van Amerikaans bureau

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Als de Italianen een sportevenement organiseren, ben ik altijd benieuwd naar het design dat ze erop loslaten. Dus hoe zouden de eruit komen te zien?

Verrassend genoeg kozen de organisatoren niet voor een Italiaans bureau, maar voor het Amerikaanse .

Het bureau heeft het hele designprogramma van de Spelen, ook wel 'The Look of the Games' genoemd, vormgegeven.

Nu is Iconologic al jarenlang op de een of andere manier verbonden aan de Olympische Spelen, te beginnen in 1988, met een pitch voor de Spelen in Atlanta, daarna met designadviezen, werk voor sponsoren, steden die de Spelen in huis wilden halen en werk voor het Olympisch Comite, maar toch is het een hele prestatie om voor een Italiaanse evenement te worden verkozen boven een lokaal designbureau.

The Look of the Games is het belangrijkste element in de branding van de Spelen. Het verbindt alle grafische- en thematische elementen, zoals het stadsembleem, de Olympische ringen, de mascotte, de pictogrammen van de verschillende sporten, het thema van de Spelen, maar ook alle uitingen op print, internet, televisie, het Olympisch Dorp, kleding van de officials, de erepodia, tickets, buitenreclame en nog veel meer.

Het centrale thema dit jaar: 'Passion Lives Here'.

De beelden zijn te zien in het januari/februarinummer van het bekende designmagazine .
En het zijn prachtige beelden! De uitingen zijn zeer stijlvol en passen qua sfeer ontzettend goed in een Italiaanse omgeving. Het magazine besteedt er dan ook een hele coverstory aan. Meer beelden zijn te zien.

Mooie opsteker voor Iconologic ook, temeer omdat het bedrijf dit jaar ook nog eens 25 jaar bestaat. Overigens zal de lancering van de nieuwe site van Iconologic gekoppeld worden aan de start van de Winterspelen. Bekijk de oude site.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie