Schiphol, horecapartner HMSHost International en Deliveroo komen met een pilot, waarbij passagiers die vanaf de E-pier vliegen, eten en drinken kunnen bestellen via de app en website van de maaltijdbezorger. De maaltijd wordt binnen vijftien minuten bezorgd aan de gate.
Potentie
De gerechten zijn ook te bestellen als roomservice in het Mercure Hotel, gevestigd achter de paspoortcontrole op de luchthaven. In maart zal de service worden uitgebreid naar de D-pier. De maaltijden worden bereid in Kebaya- en in The Market, The Grill en The Oven, locaties van de Street Food Market. De partijen willen met de 'Food Delivery at the Gate' testen of er belangstelling is voor deze nieuwe dienst.
‘Dankzij onze samenwerking met Schiphol Airport en HMSHost International zijn we nu in staat passagiers van ontbijt, lunch en diner te voorzien met het aanbod vanuit verschillende restaurants’, vertelt Mathieu de Lophem, General Manager van Deliveroo Benelux. ‘Zelfs als reizigers slechts enkele minuten over hebben voordat ze moeten boarden.’
Praktische primeur
De maaltijden worden per step bezorgd, de bestelkosten zijn €2,50. De service is dagelijks tussen 7:00 en 20:30 beschikbaar en zal in eerste instantie lopen tot en met eind maart, waarna een evaluatie zal volgen. Schiphol is de eerste Europese luchthaven die experimenteert met bezorging bij de passagier.
‘Naast de extra service voor passagiers zit er ook een praktische kant aan’, stelt Tanja Dik, directeur Consumer Products & Services bij Amsterdam Airport Schiphol. ‘Schiphol verwelkomt al jaren meer passagiers. De ruimte voor meer winkels en eetgelegenheden in de terminal en op de pieren is nu eenmaal beperkt. Daarom bedenken we innovatieve concepten en houden we trends in technologische en digitale ontwikkelingen scherp in de gaten.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!