De toekomst van B2B marketing is digitaal

Je klant is online. Een slimme ondernemer springt daarop in. Waar liggen voor jou de kansen?

[door Frank van de Ven ] Als je door de stad loopt, zie je veel lege winkelpanden. Dat komt onder meer door de opkomst van online shoppen, iets wat altijd en overal kan met je smartphone. Je klant is online. Een slimme ondernemer springt daarop in, want de toekomst is digitaal. Om bij te blijven, is het zaak dat jouw website en online activiteiten substantieel bijdragen aan je onderneming.

Ook in B2B verloopt maar liefst 70% van het aankoopproces tegenwoordig online. Klanten pluizen internet uit en laten zich voor de aanschaf van een product informeren over wat er in de markt te koop is. Dat betekent dat je als verkoper een ander gesprek moet voeren dan voorheen. In plaats van zendergericht is marketing nu meer klantgericht.

Veel bedrijven in

de B2C benutten al volop de kansen die het digitale landschap ze biedt. Deze organisaties zijn vaak veel succesvoller dan bedrijven met roots in de traditionele retail. De meeste B2B successen worden nog op een relatief traditionele manier behaald. Dat zal ook zo blijven. Wat echter wel degelijk veranderd is, is hoe klanten het (aan)koopproces doorlopen. En daar kunnen de meeste B2B bedrijven nog flinke winsten behalen.

High Tech Campus Eindhoven en Webs organiseren daarom op 28 juni aanstaande het event Digital Future of B2B () om jou op de digitale toekomst voor te bereiden. Tijdens the Digital Future of B2B ontdek je hoe anderen dat gedaan hebben en hoe je zelf als bedrijf de eerste stappen in de digitale toekomst kunt zetten. Het programma bestaat uit drie kernonderdelen: why, how en what.

Why

In dit deel draait het om het nut van verandering. Topsprekers van bedrijven als Exact, Vanderlande, Nuon en ISAM gaan in op de recente ontwikkelingen in de B2B en waarom het belangrijk is om mee te gaan in deze veranderingen. Waar liggen voor jou de kansen in het digitale tijdperk?

How

Dit onderdeel adviseert je hoe je kunt veranderen. Nu het belang van veranderen is benadrukt, blijft de vraag hoe je dit het beste aan kunt pakken met jouw bedrijf. Toppers uit de B2B delen hun praktijkverhaal.

What

Dit laatste onderdeel verhaalt over de vervolgstappen. Je wordt met vernieuwd inzicht in de beschikbare software, best practices, methodes en adviezen naar huis gestuurd om zelf als bedrijf online succes te behalen.

Het event biedt plaats aan ruim 300 marketeers, sales managers en directeuren uit o.a. de high-tech industrie, maakindustrie, automotive, bouw en energie. Deze diverse doelgroep deelt dezelfde interesse: hoe draagt digitaal bij aan mijn business?

Aan de hand van workshops, demo’s, 21 sprekers en 3 keynotes leer je in één dag hoe jij een succesvolle online aanpak neerzet en hoe je online activiteiten substantieel kunnen bijdragen aan de resultaten van jouw onderneming. Voorkom dat jij ook met een leeg winkelpand blijft zitten!

Voor meer informatie en tickets: . Adfo Groep is mediapartner van dit evenement.

Frank van de Ven is inbound journalist bij Webs

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie