'De marcomprofessional is een idealist'

Marketeers en communicatieprofessionals willen invloed op de maatschappij uitoefenen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit stelt Yacht op basis van van TNS NIPO onder hoogopgeleide professionals. Het onderzoek geeft zicht op factoren die hoogopgeleide professionals voldoening geven in werk.   

Wat professionals belangrijk vinden, verschilt overigens per vakgebied, zo meldt Yacht.

Idealistisch

Voor marketeers en communicatieprofessionals speelt, zo blijkt uit het onderzoek,  de impact die zij kunnen hebben op de maatschappij een grote rol.

Hun ideaal is om met de marketing en communicatie-inspanningen die zij verrichten daadwerkelijk iets te veranderen.

Zingeving van het werk komt voor mensen in deze functiegroep met name tot stand door erkenning van externe partijen of personen.

Daarnaast vinden deze professionals het uitbreiden van het persoonlijke netwerk belangrijk.

Ton Hopmans, algemeen directeur Yacht: ‘In het algemeen geldt dat professionals het structureel toevoegen van waarde aan het bedrijf belangrijk vinden. Daarnaast zoeken zij voldoende uitdaging in werk.

&;Opvallend is dat voor werknemers tevredenheid over de huidige positie, doorgroeimogelijkheden en salaris niet de belangrijkste drijfveren zijn in hun werk.’ 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie