Tijdens de Dutch Design Week, vanaf 17 oktober in Eindhoven, wordt een nieuwe editie van ‘DDW goes Digital’ georganiseerd. Representanten uit de creatieve industrie spreken over succesvolle ontwerpen van Nederlandse digitale designers, nieuwe ontwikkelingen en de toekomst van Dutch Digital Design. 'We staan er niet vaak bij stil, maar we laten ons bij dagelijkse beslissingen leiden door digitaal design', zo lichten de organisatoren toe. 'Het is essentieel in het gebruik van diensten of om verhalen aantrekkelijk te presenteren. Van het boeken van vliegtickets en online winkelen tot aan de apparaten in onze huiskamers: de digitale en echte wereld smelten samen. Het ontwerp van de interface voor een prettige gebruikerservaring is belangrijker dan ooit.'
Dutch Digital Design
Tijdens het event zullen Nederlandse digitale designers hun visie geven op trends en ontwikkelingen en voorbeelden tonen van succesvol Dutch Digital Design. Sprekers van bureaus als Momkai, MediaMonks, Fabrique, TamTam, Code d’Azur, Freshheads, Mirabeau en ACHTUNG! zullen tijdens het event op het podium staan. Robert Overweg (Beyond Sports) vertelt over het gebruik van virtual reality.
‘DDW goes Digital’ vindt vrijdag 23 oktober plaats in het Klokgebouw in Eindhoven en wordt georganiseerd door Dutch Digital Agencies, in samenwerking met Adobe en de Dutch Design Week. Het event en de presentaties zullen opgenomen worden door partner en digital agency Lifely. Toegang tot het event is gratis. Tijdens de Dutch Design Week is overigens ook een Digital Design route te volgen, waarvoor Bert Hagendoorn als curator aangesteld is. De route leidt naar een tiental event-onderdelen, waaronder dit event.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!