De ontwikkelingen in de Nederlandse levensmiddelenbranche volgen elkaar in steeds sneller tempo op. Nieuwe initiatieven halen wekelijks de ruim vertegenwoordigde vakpers en steeds vaker ook de nationale, landelijke pers.
Wij , de kenners, maar nu ook de consumenten worden uitgebreid op de hoogte gehouden en kunnen alle ontwikkelingen op de voet volgen. Die werden meestal aangezet door Albert Heijn. De opmerkelijke acquisitie van Bol.com, de nieuwste AH-to-Go winkels, de expansie in Duitsland en België, de speciale afhaalpunten, de pick-up service, enz. En enkele jaren geleden bijv. de stappen in bio en EKO.
Nu heeft Jumbo een belangrijke stap gezet ... de megastore in Breda met 6000m². Alleen maar food! Volgens (oude) branche wetten kan dat niet ... "Zelfs AH lukt dat niet ..."
Keek iedereen vroeger naar AH, nu is Jumbo het glorieuze middelpunt van de belangstelling. "Tout le Monde" uit de branche is al in Breda geweest. En iedereen is verrast en enthousiast. "Dit is bijzonder", "Hoe kan het", "Zo'n winkel wil iedereen toch in z'n buurt".
Met deze Jumbo stap wordt Albert Heijn van trendsetter "gedegradeerd" tot trendvolger. Want geloof maar gerust, dat Zaandam naar Breda kijkt. Want Jumbo doet een stap, die eigenlijk van AH verwacht mocht worden.
Vroeger kon iedereen wat van AH leren. Details van AH initiatieven werden door de concurrentie gekopieerd en door vertaald. Als AH verstandig is (en dat zijn ze), dan pikken ze nu de AH krenten uit de "lekkere Jumbo pap".
Maar kan AH dat? Ik denk het wel. Vroeger niet! Toen was Zaandam niet alleen in de ogen van de consument de "King of Food", maar dat vonden ze vooral zelf ook ... En zo gedroegen ze zich.
Nu zitten ze absoluut met de , Zaanse neuzen op de Bredase ontwikkelingen uit Veghel.
We zullen het merken ...!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!