De Volkskrant bericht vandaag dat de gratis krant DAG zich gaat richten op een hoger opgeleid publiek en versneld bij de Volkskrant ondergebracht wordt.
Dat heeft de top van PCM - samen met telecombedrijf KPN eigenaar van DAG - besloten.
De vierde gratis krant van Nederland begon in mei en heeft tot nu toe 9 miljoen euro verlies geleden. De aanpassingen moeten de krant beter laten scoren bij lezers en adverteerders.
DAG gaat ook nauwer samenwerken met de Volkskrant, maar dat betekent volgens hoofdredacteur Bob Witman van DAG niet dat beide kranten sterk op elkaar zullen gaan lijken, zoals bijvoorbeeld NRC Handelsblad en NRC.next. 'We gaan vaker artikelen uit de Volkskrant overnemen, maar het blijven duidelijk twee aparte kranten.'
De gratis krant richt zich op een jonger publiek, van 18 tot 35 jaar, dat niet of nauwelijks betaalde kranten leest. Volgens Witman was het niveau mbo-plus en gaat dat nu opschuiven naar hbo-plus.
'Dat sluit ook beter aan bij de kranten van PCM.' PCM is de uitgever van de Volkskrant, NRC Handelsblad en Trouw.
DAG heeft een oplage van 420 duizend stuks en is daarmee de kleinste van de vier gratis kranten - de andere drie zijn Metro, Spits en De Pers.
Gisteren had de Telegraaf het bericht ook al dat er fors moet worden ingegrepen bij de gratis krant.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!