Consument zit niet te wachten op inspiratie tussen de pakken melk en yoghurt

De pilot ‘inspiratieschap zuivel’ is door supermarkt Hoogvliet afgeblazen. Het probeersel leidde niet tot resultaat.

Om uit te testen of het de zuivelomzet een boost zou geven, richtte Hoogvliet in vestigingen in Voorschoten en Alphen aan den Rijn de afgelopen maanden een inspiratieschap in. Hoe dat er dan uitziet? Hoogvliet plaatste stalen frames met een houtlook-folie. Naast zuivel werden daar ook andere producten geplaatst, zoals, koekjes, ontbijtkoek, ontbijtgranen, appels, bosbessen en honing. Het idee was dat de klant zodoende zelf een ontbijt of toetje kon samenstellen. De test werd opgetuigd in samenwerking met FrieslandCampina.

Chique zuivel
Distrifood meldt nu dat Hoogvliet de inspiratieschappen weer weghaalt. De supermarkt hoopte een verschuiving te bewerkstelligen van standaardvla naar producten met een hogere waarde, en dat er extra ingrediënten het karretje in zouden gaan, maar dat Hoogvliet niet gebeuren. Het idee wordt niet verder uitgerold.

Beeld: 123rf (niet Hoogvliet)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie