Wiemer Snijders van Idephix Merkingenieurs, Onno Maathuis van de Positioneerders en Rik Riezebos van EURIB/ European Institute for Brand management onderzochten de websites van grotere bureaus met een breed dienstenaanbod. Ze bekeken hoe de branche zich in den brede en de bureaus zich individueel profileren.
‘Er zijn relatief weinig drijfveren en al helemaal weinig zichtbare missies te vinden', aldus Onno Maathuis van de Positioneerders ‘Alleen af en toe een opmerking over werkplezier of een informele sfeer waarin hard wordt gewerkt. Dat is opvallend omdat men hier bij klanten juist veel mee bezig is.’
Rik Riezebos van Eurib mist in veel gevallen een visie op communicatie.‘Het blijft zo instrumenteel. Slechts door kleine speldenprikjes wordt me duidelijk gemaakt wat de strategische waarde van communicatie is. Jammer dat de meeste bureaus de potentiële klanten en wat communicatie structureel voor hen kan betekenen niet serieus nemen.’
Wiemer Snijders. ‘Al die bureaus hebben het over hetzelfde en zijn veelal in dezelfde sectoren actief. Ze zijn bijna allemaal bezig met termen als engagement, conversatie en met sociale media.’
In het maartnummer van Communicatie leest u een uitgebreid verslag van de bevindingen van de drie positioneringsdeskundigen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!