Het leven van mensen, anders gezegd de gebruikers van de producten van Philips, die vormen het middelpunt van de ‘inspirerende 360-graden’ campagne die maandag van start gaat. Daarin geeft Philips het nieuwe ‘innovation and you’ (let op, kleine letters), voor het eerst echt gestalte.
Philips wil de impact van zijn innovaties op het leven van mensen laten zien. Het persbericht juicht: ‘Als nooit tevoren zet Philips de gebruikers van zijn producten in het middelpunt en toont het hoe met baanbrekende zorg-, licht- en consumentenoplossingen het leven van mensen over de hele wereld wordt verbeterd.’ De door Olgilvy Londen gemaakte campagne is maandag van start gegaan met commercials op alle nationale televisiezenders en wordt daarna uitgebreid naar andere media en online kanalen.
Philips heeft het voornemen om de komende maanden de ‘buitenwereld’ te verleiden om de dialoog aan te gaan over de onmisbare rol van innovatie voor een veranderende samenleving. Het heeft daartoe een zogeheten online storytelling-platform in het leven geroepen, waar een groot aantal verschillende zeer persoonlijke verhaallijnen te vinden zijn. De bedoeling van de verhalen is om te laten zien wat innovatie werkelijk voor mensen doet. Philips benadrukt dat dat platform de basis van de campagne vormt.
Vijf van de verhalen komen terug in advertising (print, online, televisie). Sommige daarvan spelen zich heel dichtbij af, bijvoorbeeld in het UMC Utrecht. Daar wordt samengewerkt aan onderzoek naar de mogelijkheden om ingrijpende borstkankeroperaties te vervangen door behandelingen waarvoor artsen niet meer hoeven te snijden. De stad Rotterdam heeft een rol in een andere verhaallijn met het Philips CityTouch Systeem. Met behulp van zeer zuinige en op afstand regelbare straatverlichting voelen bewoners zich nu ook na zonsondergang net zo veilig als overdag.
Meewerkende bureaus
Ogilvy
Carat
FleishmanHillard
Ketchum Pleon
Togorun
Sue Amsterdam
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!