(Campagne) Jumpstart van ING met docu’s van jonge ondernemers

ING komt voor het tweede jaar op rij met de campagne Jumpstart, waarbij studenten een businessidee in kunnen sturen en met de hulp van de bank dat idee om kunnen zetten in een echte startup.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

ING koos samen met Anyone? en Mindshare voor een nieuwe aanpak waarbij sociale content en het delen van ervaringen centraal staan. De campagne draait om ‘short docu’s’ van jonge ondernemers zoals Annic van Wonderen (oprichter I Love Fashion News) en Chris Römer & Olivier Ponsioen (oprichters Flexkamer.nl, winnaars Jumpstart 2013). Volgende week worden nog twee jonge succesvolle ondernemers via sociale media bekendgemaakt.


Annic van Wonderen


Chris Römer & Olivier Ponsioen 


Voor deze korte video’s heeft rapper (en ondernemer) Jiggy Djé de soundtrack ”Anthem” gemaakt. Jiggy Djé is oprichter van het platenlabel Noah’s Ark. 


Soundtrack Jiggy Djé - Anthem

De video’s worden gedeeld via de eigen kanalen van ING, de socialemediakanalen van de jonge ondernemers en andere social influencers en worden daarnaast geseed via doelgroeprelevante blogs. Van alle docu’s zijn 15 seconden Instagram teasers gemaakt om ook op Instagram de doelgroep te bereiken.

Studenten kunnen zich tot 15 september aanmelden via t en . De studenten met de 50 beste ideeën worden in oktober voor het Jumpstartweekend uitgenodigd in club AIR.

Credits
Bureau: Anyone?
Concept en strategie: David Barens en Patrick Cox (Anyone?)
Klant: Linda Hartman, Petra Bremer, Hannah van Amstel, Falke van der Zander (ING)
Media: Ward Cuiper (Mindshare)
Universal Music: Rens Bosma
Camera: Bas John

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie