De oorspronkelijke naam was ooit bedacht als grap. ‘Maar ondertussen weet men ons prima te vinden’, zegt medeoprichter Edward Tetteroo. ‘Vanwege praktische redenen en omdat we steeds meer internationale aandacht krijgen, besloten we de naam aan te passen.'
Tegelijk met de naamsverandering gaat het bureau vandaag als een van de eerste live met een nieuwe Amsterdamse domeinnaam: thispage.amsterdam. Met deze primeur bevindt This Page zich in het illustere gezelschap van onder andere ID&T (Dance.amsterdam), gemeente Amsterdam (gemeente.amsterdam) en Kwekkeboom (kwekkeboom.amsterdam).
Interactieve installaties
This Page verzorgt de productie van digitale projecten voor bureaus. Naast apps, websites en campagnes gaat het dan in toenemende mate ook om de creatie van installaties. Voorbeelden zijn de eerste interactieve music video voor Hi en de Oculus Rift experience ‘Run like a Refugee’ en het project ‘The Cover that Judges You’ voor ADCN.
Kenmerkend voor dit soort projecten is dat, door gebruik te maken van technieken zoals Leap Motion, Oculus Rift en Kinect, het publiek fysiek kan deelnemen, vertelt medeoprichter Jordi Buskermolen.
Groei en ontwikkeling
This Page telt inmiddels vijftien medewerkers en werkt daarnaast met een netwerk van freelance specialisten. Onlangs werd Timo Stevens (foto) aan boord gehaald als Digital Account Director. Stevens is afkomstig van Magic Bullet (onderdeel van Superheroes) waar hij ervaring opdeed met de technische realisatie van installaties.
Een apart onderdeel van Thispage is Das Banner, een bureau dat zich toelegt op de productie van interactieve displays en banners en waar tien mensen werkzaam zijn.