Bugatti lanceert modelijn

Bugatti zorgde tijdens de Fashion Week in Milaan voor een verrassing met de lancering van een eigen modelijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Afgelopen donderdag lanceerde het luxe automerk een collectie van kleding en accessoires onder de slogan 'Art, Forme, Technique'. Het plan is om de komende vijf jaar een wereldwijd retailnetwerk van 35 verkooppunten uit te rollen.

De collectie zal bestaan uit twee modelijnen: Ettore Bugatti en Extreme Performance en daarnaast een Tailor Made-programma, exclusief voor Bugatti-klanten.

'De nieuwe lifestyle collectie representeert het DNA van ons merk. Door de groei van ons retailnetwerk, zullen we in de toekomst de wereldwijde zichtbaarheid van ons merk en de waarden 'Art, Forme, Technique' kunnen vergroten,' zegt Wolfgang Schreiber, President of Bugatti Automobiles.

De nieuwe Bugatti-collectie zal worden verkocht in single-brand boutiques, flagship stores en shop-in-shops in de luxere warenhuizen. De eerste showroom zal in oktober in Milaan worden geopend. Daarna volgen in 2014 winkels in Hong Kong en Beijing.

Bugatti is bepaald niet het enige luxe automerk dat zich op de verkoop van lifestyleproducten richt. De focus op mode en accessoires wordt door automerken vooral ingezet om meer vrouwelijke klanten te trekken.

Zo heeft Porche een voor zowel mannen als vrouwen en bracht Bentley vorige maand . Hoewel Bugatti zich met de nieuwe collectie vooralsnog vooral op mannenmode richt, wordt een blauwe handtas van krokodillenleer ingezet als musthave voor de dames.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie