Blog: Merken profiteren van succes Nederlandse wielrenners

Jarenlang hebben de trouwe Nederlandse wielersupporters (en daar hoor ik zeker bij!) moeten wachten op succes. Natuurlijk werd er her en der wel een keer een wedstrijd gewonnen, maar van structureel succes was weinig sprake. Was het een gebrek aan talent, visie, of vertrouwen…? Of viel het gewoon even niet onze kant op? Hoe dan ook; gelukkig is de ban nu gebroken!

Vorig jaar hadden we succes in de Klassiekers (jazeker met een hoofdletter!) Luik-Bastenaken-Luik en Clásica San Sebastián en op de Olympische Spelen. We wonnen meerdere etappes in de grote rondes én we streden in deze grote rondes tot de laatste dagen voor het podium. Voeg daar de eerste Nederlandse eindoverwinning van Tom Dumoulin in de Giro d’Italia van dit jaar aan toe en dan kan niemand er meer omheen: we tellen weer helemaal mee. 

En met succes kun je scoren. Zo zijn er steeds meer sportieve fietsers die veel geld uitgeven aan hun vrijetijdsbesteding. Er zijn meer georganiseerde toertochten en steeds meer merken willen zich associëren met deze mooie sport. 

Schijnwerpers op de Tour de France
Op 1 juli start de Tour de France in Düsseldorf. Waarschijnlijk zullen we deze Tour helaas niet meestrijden in het klassement. De Nederlandse ‘klassementsmannen’ genieten van een welverdiende rustperiode of rijden in dienst van een kopman. Daarnaast heeft Robert Gesink aangegeven dit jaar niet voor het klassement te rijden. Hij wil juist wat tijd verliezen om vervolgens de ruimte te krijgen om een mooie bergetappe te winnen. En ook in de vlakke ritten maken we kans op het podium, want sprinter Dylan Groenewegen liet tijdens de Ster ZLM Toer zien dat hij in vorm is. Reden genoeg dus om geen minuut van de Tour te missen. 

En geen minuut missen doe je via de verschillende kanalen van de NOS. Alle etappes worden live uitgezonden - zonder onderbrekingen. Vorig jaar keken er gemiddeld ruim 700.000 mensen per dag. Voor degenen die moeten werken is er een livestream via NOS.nl en via de NPO-app. Het gebruik van de online kanalen is in 2016 verdubbeld ten opzichte van 2015. 

Ook NPO Radio 1 staat gedurende de eerste drie weken van juli - natuurlijk - in het teken van de Tour de France. Heb je onverhoopt toch nog iets gemist of kun je er geen genoeg van krijgen? Dan stem je dagelijks af op het tv-programma De Avondetappe met Herman van der Zandt en Dione de Graaff. 

Alle advertentiemogelijkheden rondom de Tour vind je hier

Ster Etappe
Wij organiseerden dit jaar voor het eerst onze eigen toertocht voor mediaprofessionals: de enige echte Ster Etappe. Half mei reden ruim 70 sportieve fietsers twee verschillende afstanden. Ben jij mediaprofessional en wil je er volgend jaar ook bij zijn? Neem dan contact met me op, dan zet ik je vast op de lijst! 

Gerben Teela
salesmanager

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →