Bioplastic-bedrijf Avantium begint campagne in aanloop naar beursgang

Het groene chemie bedrijf wil de wereld veranderen en laat dat zien met animatie

Biochemicus Avantium laat in een online campagne zien wat het bedrijf precies doet. Het Nederlandse bedrijf wil namelijk de traditioneel zeer vervuilende plasticsector verduurzamen. Ceci n’est pas un bureau brengt die missie onder de aandacht.

Beursgang

Avantium staat in de belangstelling, want directeur Tom van Aken kondigde deze week een beursgang aan. Hij wil op de beurzen van Amsterdam en Brussel 100 miljoen euro ophalen, waarvan het grootste deel nodig is voor de bouw van een .

Biotintje

Van Aken wil de beursgang een ´duurzaam biotintje´ geven, zegt hij in . Avantium ontwikkelt een methode om plastic te maken op basis van plantaardige grondstoffen. 'We hebben herbruikbare grondstoffen nodig omdat fossiele grondstoffen het milieu belasten. Tegelijkertijd groeit de wereldbevolking en dat leidt tot meer vraag naar duurzame goederen.'

Animatievideo

De campagne maakt duidelijk dat Avantium hier een belangrijke rol in wil spelen. In een online 3D-animatievideo brengt Ceci n’est pas un bureau de complexe materie van chemische productie terug tot de kernboodschap: dat de toekomst van de plastic niet meer onder de grond moet worden gezocht.  

CREDITS

Opdrachtgever: Frank Roerink, Cynthia Mezach, Dominique Levant
Bureau: Ceci n’est pas un bureau
Copy: Sikko Gerkema
Art: Jeroen van Zwam
Account & Strategie: Gertjan Hafkamp
Animatie: Kingcoma
Producer: Tessa Ward, Artbox
Muziek & Geluid: Ramon Tiernagan

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie