Biologisch in de lift, Wessanen plust met 8 procent

Natuurvoedingsbedrijf Wessanen houdt baat bij de almaar groeiende vraag naar biologische voedingsmiddelen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wessanen, het moederbedrijf van biologische en natuurvoedingsmerken zoals Zonnatura, Clipper (thee), Tartex en Bjorg zag de omzet vorig kwartaal opnieuw sterk groeien en voerde de winst verder op.

Wessanen meldde donderdag een omzet van 126 miljoen euro over het derde kwartaal, tegen 106 miljoen euro een jaar eerder. Gecorrigeerd voor overnames resteerde een plus van bijna 8 procent. Het bedrijfsresultaat verdubbelde bijna, tot 9,4 miljoen euro. De nettowinst trok licht aan tot 6,1 miljoen euro.

&;De vraag naar gezonde en duurzame voeding blijft groot en onze merken winnen marktaandeel&;, stelde topman Christophe Barnouin in een toelichting. Daardoor wist het bedrijf vorig kwartaal ruim 7 procent meer artikelen te verkopen dan een jaar eerder, tegen licht hogere prijzen.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie