Het is een centraal informatieloket op initiatief van de toezichthouders van het ministerie van Economische Zaken: de nieuwe Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit en de Opta, de toezichthouder van de telecombedrijven. De bestaande consumentenwebsite Staiksterk.nl gaat daarin op.
Ook worden afspraken gemaakt over samenwerking met andere organisaties, zoals de Autoriteit Financiële Markten, de Voedsel en Waren Autoriteit, de Consumentenbond, de Stichting Reclame Code Commissie, de Stichting Ombudsman, de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken en de Nederlandse Zorgautoriteit in oprichting.
Uitgangspunt van het kabinet is dat bedrijfsleven en consumenten zoveel mogelijk in overleg regelen hoe ze met klachten van consumenten omgaan en dat wetgeving als een stok achter de deur werkt, als ze daar onvoldoende in slagen. Daarvoor zijn al in veel bedrijfstakken geschillencommissies opgericht. Het is de bedoeling dat dat in het hele bedrijfsleven gebeurt (ANP).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!