Beste merknaam van 2017 is Eau Eau Den Haag 

De naam is een verwijzing naar het liedje ‘Oh Oh Den Haag’.

De winnaar van de wedstrijd 'Namespotting Naam van het Jaar 2017' is 3 januari bekend gemaakt. En dat is: Mineraalwaterfles Eau Eau Den Haag (Jan Griffioen)

De nummers 2 tot en met 5:

2. Biefstukrestaurant So de Jus (Margareth Broek)
3. Zeilmakerij Bootkapje (Anke Huizinga)
4. Massagesalon Hou je Thai (Rutger Stoel)
5. IJscowagen Pablo’s IJscobar (Silas Bours)

Geen geinige woordgrappen

Hans Prummel van De Naamafdeling, organisator van de wedstrijd, zegt dat de Namespotting-verkiezing wordt georganiseerd ‘om het belang van een goede merknaam te benadrukken. Het gaat niet om geinige woordgrappen of lollige woordspelingen. 

‘Een slim gevonden merknaam vertelt op een originele wijze iets over het aanbod, is onderscheidend, kent meerdere lagen en bevat eventueel ook nog een kwinkslag.

Eau Eau Den Haag voldoet volgens hem en de jury met merk(naam)experts aan deze criteria. 

‘Het is een naam voor karaffen die je kunt vullen met Haags kraanwater. 

‘De merknaam maakt meteen vrolijk door de verwijzing naar het lied van Harrie Jekkers. Het gaat over gewoon kraanwater, maar de naam straalt kwaliteit uit. 

‘De chique Franse spelling contrasteert leuk met plat Haags en plat water. De fles is ontworpen en uitgebracht door Haagse Hapjes - ook goed gevonden -, een creatief cateringbedrijf.’

Sinds 2011 organiseert De Naamafdeling elke maand de 'Namespotting'-competitie waar elke maand in een online competitie de merkwaardigste namen worden gekozen. 

Afgelopen jaren werden onder andere de namen ‘Wolwinkel Wolhalla’ (2016) ‘De Laatste Hoop mollenbestrijding’ (2015) en ‘iDropped iPhone reparatie’ (2014) tot winnaars gekozen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie